Blog

Poczytaj o tym, co nas inspiruje i czym chcemy zainspirować Ciebie!
Poczytaj o tym, co nas inspiruje i czym chcemy zainspirować Ciebie!

NIE TYLKO SZATA ZDOBI MARKĘ...

... czyli jak zaprojektować skuteczną komunikację i sprzedać swoje usługi?

Można zakochać się w dobrze skrojonym garniturze. Ale uczucia nie podtrzyma tylko ładny fason. Bo nasz wizerunek to pewna obietnica – wartości, stylu zachowania, bycia. To zapowiedź czegoś więcej. Podobnie jest w relacji klienta z marką. Liczy się nie tylko to, co komunikujemy wyglądem poprzez materiały promocyjne i identyfikację wizualną, ale czy potrafimy dotrzymać obietnicy złożonej tym komunikatem w codziennym kontakcie – podczas obsługi klienta oraz na każdym innym etapie jego styku z marką. Garnitur trzeba nauczyć się nosić.

KOMUNIKACJA WIZUALNA MARKI

Co zrobić, żeby klient stracił dla naszej marki głowę? Wszyscy szukamy odpowiedzi. Pierwsza, jaka przychodzi na myśl, to że należy czymś go urzec – jakoś do siebie przyciągnąć. I tak, coraz bardziej oczywistym pomysłem na wyróżnienie się, po jaki sięgają firmy obecne dziś na polskim rynku, jest dobrze zaprojektowana komunikacja. Zwłaszcza wizualna. Marki coraz częściej mają świadomość, że ważna jest estetyka - ich logo, wizytówek, strony www i materiałów promocyjnych: ulotek, folderów, katalogów. Mało marek ma jednak świadomość, że dobrze zaprojektowana komunikacja to nie tylko wygląd - oraz nie jedyny krok, jaki należy wykonać na drodze do zbudowania wartościowej i długotrwałej relacji z klientem.

Agata Polak: Pracując z wieloma firmami, przy różnych projektach, zauważyliśmy pewną tendencję. Firmy, które zgłaszają się do agencji reklamowej po „zbudowanie marki” i dostają uszytą na miarę, piękną i przemyślaną warstwę wizerunkową, utykają na kolejnym etapie. Nie radzą sobie w pracy ze swoim klientem. Ich komunikacja wizualna jest niespójna z tym, czego później doświadcza klient, korzystając z ich usługi.

Krzysztof Fabianowski: Kiedy marka zgłasza się do nas - agencji reklamowej – po identyfikację wizualną, to ostatecznie otrzymuje pakiet materiałów, komunikujących to, co dla marki najważniejsze. Efekt końcowy oczywiście poprzedza proces badania, poznawania marki, rozumienia i definiowania jej wartości, tożsamości oraz określenie, jaka „big idea” za nią stoi. Wartości określamy względem rynku, czyli zastanawiamy się, co może dać marce przewagę konkurencyjną, stać się wyróżnikiem na tle takiej, a nie innej konkurencji. Kiedy kończymy pracę z marką - mamy to wszystko przemyślane, opracowane, zaprojektowane. Dajemy jej materiały – logo, stronę www, foldery, wizytówki, itd. Ale – teraz – jak zacząć z tego świadomie i konsekwentnie korzystać? Jak przenieść te wypracowane i wizualnie zakomunikowane wartości na praktykę, na pracę z własnym klientem?

WARTOŚCI MARKI W PRAKTYCE

Momentów niespójności, między warstwą wizerunkową a praktyką jest wiele.

  1. Najłatwiej dostrzegalnym jest ten obecny w codziennej komunikacji. Język , jakim posługują się firmy często jest nieprzemyślany, niezrozumiały dla osób spoza branży.
  2. Kolejną pułapką, w jaką wpadają marki jest to, że chcą powiedzieć swoim klientom za dużo, bo wszystko wydaje im się „najważniejsze”.
  3. Niespójności widoczne są też na różnych etapach procesu obsługi klienta – od odebrania pierwszego od niego telefonu po finalizację sprzedaży.

Agata i Krzysztof, najprościej mówiąc, zajmują się weryfikacją tych słabych punktów w komunikacji i sprzedaży usług. Podpowiadają co robić inaczej niż dotychczas i jakie nawyki zmienić. Ale tak naprawdę ich praca to znacznie więcej. Polega na budowaniu świadomości, że zdobycie przewagi konkurencyjnej to synergia kilku czynników. Zarówno dobrze zdefiniowanej tożsamości marki, świadomie zaprojektowanej identyfikacji wizualnej, która ją komunikuje, jak i realizowanie zakomunikowanych wartości w praktyce, w codziennym działaniu. 

SPÓJNOŚĆ W KOMUNIKACJI MARKI

Na prowadzonych w Concordii warsztatach uczą też, że świadome określenie wyróżników marki, pozwala na konsekwencję w ich realizowaniu. Taka przemyślana spójność – wyglądu i zachowania – daje komfort, jakim jest stałość komunikacji marki. Spójność jest więc opłacalną inwestycją, sprawdzonym przepisem na sukces i jednocześnie dowodem na to, że w garniturze można nie tylko ładnie wyglądać, ale także dobrze się poczuć. Pierwszej przymiarki do jej zbudowania można dokonać na warsztatach w Concordii Design.

Sprawdź aktualny program warsztatów.

 

tekst: Daria Jezierska

NIE TYLKO SZATA ZDOBI MARKĘ...

... czyli jak zaprojektować skuteczną komunikację i sprzedać swoje usługi?

Można zakochać się w dobrze skrojonym garniturze. Ale uczucia nie podtrzyma tylko ładny fason. Bo nasz wizerunek to pewna obietnica – wartości, stylu zachowania, bycia. To zapowiedź czegoś więcej. Podobnie jest w relacji klienta z marką. Liczy się nie tylko to, co komunikujemy wyglądem poprzez materiały promocyjne i identyfikację wizualną, ale czy potrafimy dotrzymać obietnicy złożonej tym komunikatem w codziennym kontakcie – podczas obsługi klienta oraz na każdym innym etapie jego styku z marką. Garnitur trzeba nauczyć się nosić.

KOMUNIKACJA WIZUALNA MARKI

Co zrobić, żeby klient stracił dla naszej marki głowę? Wszyscy szukamy odpowiedzi. Pierwsza, jaka przychodzi na myśl, to że należy czymś go urzec – jakoś do siebie przyciągnąć. I tak, coraz bardziej oczywistym pomysłem na wyróżnienie się, po jaki sięgają firmy obecne dziś na polskim rynku, jest dobrze zaprojektowana komunikacja. Zwłaszcza wizualna. Marki coraz częściej mają świadomość, że ważna jest estetyka - ich logo, wizytówek, strony www i materiałów promocyjnych: ulotek, folderów, katalogów. Mało marek ma jednak świadomość, że dobrze zaprojektowana komunikacja to nie tylko wygląd - oraz nie jedyny krok, jaki należy wykonać na drodze do zbudowania wartościowej i długotrwałej relacji z klientem.

Agata Polak: Pracując z wieloma firmami, przy różnych projektach, zauważyliśmy pewną tendencję. Firmy, które zgłaszają się do agencji reklamowej po „zbudowanie marki” i dostają uszytą na miarę, piękną i przemyślaną warstwę wizerunkową, utykają na kolejnym etapie. Nie radzą sobie w pracy ze swoim klientem. Ich komunikacja wizualna jest niespójna z tym, czego później doświadcza klient, korzystając z ich usługi.

Krzysztof Fabianowski: Kiedy marka zgłasza się do nas - agencji reklamowej – po identyfikację wizualną, to ostatecznie otrzymuje pakiet materiałów, komunikujących to, co dla marki najważniejsze. Efekt końcowy oczywiście poprzedza proces badania, poznawania marki, rozumienia i definiowania jej wartości, tożsamości oraz określenie, jaka „big idea” za nią stoi. Wartości określamy względem rynku, czyli zastanawiamy się, co może dać marce przewagę konkurencyjną, stać się wyróżnikiem na tle takiej, a nie innej konkurencji. Kiedy kończymy pracę z marką - mamy to wszystko przemyślane, opracowane, zaprojektowane. Dajemy jej materiały – logo, stronę www, foldery, wizytówki, itd. Ale – teraz – jak zacząć z tego świadomie i konsekwentnie korzystać? Jak przenieść te wypracowane i wizualnie zakomunikowane wartości na praktykę, na pracę z własnym klientem?

WARTOŚCI MARKI W PRAKTYCE

Momentów niespójności, między warstwą wizerunkową a praktyką jest wiele.

  1. Najłatwiej dostrzegalnym jest ten obecny w codziennej komunikacji. Język , jakim posługują się firmy często jest nieprzemyślany, niezrozumiały dla osób spoza branży.
  2. Kolejną pułapką, w jaką wpadają marki jest to, że chcą powiedzieć swoim klientom za dużo, bo wszystko wydaje im się „najważniejsze”.
  3. Niespójności widoczne są też na różnych etapach procesu obsługi klienta – od odebrania pierwszego od niego telefonu po finalizację sprzedaży.

Agata i Krzysztof, najprościej mówiąc, zajmują się weryfikacją tych słabych punktów w komunikacji i sprzedaży usług. Podpowiadają co robić inaczej niż dotychczas i jakie nawyki zmienić. Ale tak naprawdę ich praca to znacznie więcej. Polega na budowaniu świadomości, że zdobycie przewagi konkurencyjnej to synergia kilku czynników. Zarówno dobrze zdefiniowanej tożsamości marki, świadomie zaprojektowanej identyfikacji wizualnej, która ją komunikuje, jak i realizowanie zakomunikowanych wartości w praktyce, w codziennym działaniu. 

SPÓJNOŚĆ W KOMUNIKACJI MARKI

Na prowadzonych w Concordii warsztatach uczą też, że świadome określenie wyróżników marki, pozwala na konsekwencję w ich realizowaniu. Taka przemyślana spójność – wyglądu i zachowania – daje komfort, jakim jest stałość komunikacji marki. Spójność jest więc opłacalną inwestycją, sprawdzonym przepisem na sukces i jednocześnie dowodem na to, że w garniturze można nie tylko ładnie wyglądać, ale także dobrze się poczuć. Pierwszej przymiarki do jej zbudowania można dokonać na warsztatach w Concordii Design.

Sprawdź aktualny program warsztatów.

 

tekst: Daria Jezierska