Jak o employer brandingu to tylko z Adrianem Martinezem-organizatorem wydarzenia I love HR.

Sylwia Hull-Wosiek

Czym dla rozmówcy jest Employer branding – to po prostu budowanie wizerunku pracodawcy, czyli tego jakim jesteśmy miejscem pracy, jaka jest kultura w naszej firmie, jacy ludzie u nas pracują. Wychodzimy tutaj z założenia że każda firma i jej pracownicy mają coś ciekawego unikalnego do powiedzenia pokazania i to na tym warto bazować w tworzeniu i budowaniu wizerunku pracodawcy.

Employer branding z założenia powinien wywodzić się ze strategii firmy i powinien łączyć się z celami firmy. Osoba, która zajmuję się employer brandingiem w firmie musi mieć umiejętność komunikowania się z pracownikami, angażowania i wspierania ich, a jednocześnie znać  narzędzia Komunikacji  masowej w budować wizerunek zewnętrznego.

A czy można myśleć o employer brandingu w małych firmach? Oto recepta Adriana Martineza.

Najłatwiej  zacząć od analizy  wewnętrznej. Co ludzie cenią w naszej pracy? Jak postrzegają miejsce pracy? Co jest dla nich ważne? Jakie wartości są nich ważne?

Poddajemy analizie również to co dzieje się na zewnątrz. Jak firma jest postrzegana? Analizujemy naszą konkurencję pod względem potencjalnych pracowników, z kim tak naprawde rywalizujemy o talenty, gdzie odchodzą pracownicy? Skąd najwięcej pracowników przychodz i dlaczego? Można również  poddać ocenie  sam proces rekrutacji.

Ostatecznie  należy wyciągnąć wnioski z analiz. Zadać sobie pytania co można poprawić, co chcemy osiągnąć jaki jest nasz cel. Należy stworzyć unikatową propozycję wartości dla potencjalnych pracowników.

Co nas jako pracodawców wyróżnia, na co będziemy stawiać, co będziemy wspierać wewnątrz i eksponować na zewnątrz. Ważne by poświęcić na analizy sporo czasu bo dzięki zdobytym informacjom kolejne etapy budowania wizerunku będą łatwiejsze.

Więcej o employer brandingu usłyszymy na  Konferencji I love HR  która już 29.11!

A na przedsmak polecjaki od Adriana Martineza:

-Maja Gojtowska: Onboarding pracowników. Aby początek nie był końcem; Candidate Experience. Jeszcze kandydat, czy już klient? blog https://gojtowska.com/blog/

-Olga Zółkiewicz blog  https://how2hr.pl/

-Maciej Czerwonka: podcasty

-James Ellis: newsletter

-Paulina Mazur blog https://paulinamazur.com/blog/

-Mateusz Jabłonowski https://www.m-jablonowski.com/

About the author_rce

Sylwia Hull-Wosiek

Development & Creativity Manager at Concordia Design. Author of the Creativity+Thinking method, which is the result of her years of experience, reflection and project work based on creative techniques, design thinking and HR practice. Certified business trainer, consultant, educator, coach with years of experience in human resource management. When designing innovative solutions, products, experiences or education, she uses a variety of diagnostic and development tools tailored to the purpose of the processes and the team she works with. Among others, she has worked with Volkswagen Poznań, IKEA, Żabka, Microsoft, Interseroh, Vox Furniture, Vox Profile and many others.

Subscribe to our newsletter