Kreatywność tylko dla branży kreatywnej. Nic bardziej mylnego!
Kreatywność rozumiana jako zdolność do tworzenia nowych i wartościowych rzeczy jest potrzebna każdemu, w każdej branży, dlatego firmy produkcyjne nie powinny się jej bać.
Dlaczego warto sięgnąć po niestandardowe rozwiązania? Czemu warto zaufać ekspertom od Kreatywności? Jakie są z Tego realne zyski. O tym i wiele więcej mówi Małgorzata Dobies-Turulską Dyrektorką największej fabryki Ikea na świecie
W firmach produkcyjnych od zawsze szuka się optymalizacji i oszczędność. Kiedy zawodzą utarte ścieżki, schematy działania, kiedy czujemy że stanęliśmy w martwym punkcie i prace nad wyzwaniem nie dają pożądanych efektów, pojawia się potrzeba nowego otwarcia. To jest dobry moment na świeże spojrzenie i konkretne rozwiązanie – Warsztaty kreatywne, Design sprint, Metodę Design thinking.
Warsztaty kreatywne okazują się nie tylko dobrą zabawą, ale przede wszystkim rozwiązują realne wyzwania.
A jakie plusy korzystania z metod kreatywnych dostrzega bohaterka wywiadudostarczają konkretne rozwiązania na tu i teraz, oraz takie, które firma wdraża długoterminowo
-praca w nieoczywistych zespołach, poznanie innego punktu widzenia
-budowanie współpracy
-zrozumienie procesów
-budowanie kultury organizacyjnej opartej na różnorodności
-FUN! – dobra czas razem
A co poleca Małgorzata Dobies-Turulską, żeby pobudzać swoją energię, ciekawość i otwartość
– Rozmowy z ludźmi, nowe znajomości, otwartość na innych
-Jazdę samochodem w ciszy 🙂 Ten czas i ta przestrzeń tylko dla siebie
-Bieganie jako cudowne oczyszczenie umysłu- to sprawią że pomysły same przychodzą
-Czytanie wielu książek z różnych dziedzin, często na raz! Książki są przede wszystkim źródłem inspiracji w poszukiwaniu swojego punktu odniesienia.
polecajki książkowe:
-Trąbka do słuchania – Leonora Carrington
-Chłopki opowieść o naszych babkach autorstwa Joanny Kuciel- Frydryszak
-Audiobook Maria Curie autorstwa jej córki Ewy Curie